Študija primera

GKN Driveline s 3D tiskom tudi do 50% ugodnejših proizvodnih orodij

V proizvodnji homokinetičnih in tripodnih zglobov ter polgredi GKN Driveline Slovenija z domiselno uporabo 3D tiskalnikov rešujejo majhne izzive in ustvarjajo občutne prihranke pri izdelavi orodij za proizvodnjo.


Robi Rep, 12.08.2021

branja

Podjetje GKN Driveline Slovenija (del britanske multinacionalke GKN) je specializirano za izdelavo elementov za mehanski prenos energije od menjalnika do pogonskih koles avtomobila. Homokinetične in tripodne zglobe ter polgredi iz tovarne v Zrečah je danes mogoče najti v vozilih večine svetovnih avtomobilskih proizvajalcev. 

GKN Driveline Slovenija proizvaja okoli 100 različnih vrst homokinetičnih zglobov za različne tipe in modele avtomobilov, med 25 in 30 različnih vrst tripodnih zglobov ter preko 100 različnih polgredi za večino svetovnih avtomobilskih proizvajalcev. Med njimi so tudi novomeški Revoz, Jaguar Land Rover v Avstriji, Suzuki na Madžarskem, Fiat Chrysler v Srbiji ter Ford in Dacia v Romuniji, približno 20 odstotkov poslov pa pomeni izdelava homokinetičnih zglobov za Mercedes.

3D tisk v proizvodnji GKN Driveline Slovenija rešuje manjše izzive z velikim učinkom

3D tiskalniki v podjetju GKN Driveline Slovenija opravljajo pomembno nalogo v proizvodnji. S 3D tiskom manjših pripomočkov za podporo proizvodnim procesom hitro in z nizkimi stroški odpravljajo pomankljivosti in optimizirajo proizvodne linije, olajšujejo postopke, povezane z montažo in znižujejo stroške orodij.

Z nadomestitvijo klasične proizvodnje določenih kosov s 3D tiskom so v GKN Driveline Slovenija znižali stroške ter povečali odzivnost na različne izzive v proizvodnji.

Kolaborativne klešče, ki vedno "primejo"

V GKN pri proizvodnji homokinetičnih zglobov za nalaganje in razlaganje izdelkov uporabljajo kolaborativne robote, ki so imeli kar nekaj težav s padanjem kosov iz vpenjalnih klešč. Z relativno enostavno rešitvijo in pravo izbiro materiala so padanje in drsenje kosov iz klešč odpravili brez dragih in zapletenih posegov v zasnovo ali delovanje robota. 

Audax 3d tiskalniki študija primera gkn drivelines - tpu robotska roka

Velikost orodja: 30 x 20 x 10 mm
Model 3D tiskalnika: Stratasys F170
Material: TPU
Trajanje 3D tiska: 2 h 8 m
Uporabljen podporni material: DA

S 3D tiskom do tudi do 50% nižje cene orodja

Z namenom zmanjšanja stroškov orodja so v GKN Driveline pričeli z uporabo 3D natisnjenih delovnih palet za izdelavo tripode, ki je sestavni del pol-osovine vozil. S to odločitvijo so stroške orodja zmanjšali za kar 30%.

Audax 3d tiskalniki študija primera gkn drivelines - ABS orodje

Velikost orodja: 70 x 40 x 40 mm
Model 3D tiskalnika: Stratasys F170
Material: ABS
Trajanje 3D tiska: 3 h 15 m
Uporabljen podporni material: NE

Podobno kot pri paleti so stroške občutno zmanjšali tudi pri izdelavi orodja za montažo protiprašnega obroča na homokinetični zglob. Z uporabo 3D natisnjenega orodja so prihranili predvsem na stroških njegove izelave, saj so jih znižali za vsaj 50 %.

Audax 3d tiskalniki študija primera gkn drivelines - ABS orodje

Velikost orodja: 114 x 70 x 60 mm
Model 3D tiskalnika: Stratasys F170
Material: ABS
Trajanje 3D tiska: 14 h 2 m
Uporabljen podporni material: DA

Za več informacij o priložnostih, ki jih 3D tiskalniki ponujajo pri optimizaciji proizvodnje, stopite v stik z nami.

Preberite še

Študija primera
Študija primera: Nosilec antene

V podjetju Vip Virant so s tehnologijo FDM natisnili večjo serijo protoipa nosilca AM, FM in DAB antene z LNA ojačevalcem za uporabo v avtomobilski industriji.

Študija primera
Študija primera: Rotor naftne črpalke

V podjetju Kolektor Turboinštitut so 3D tiskalnik uporabili pri razvoju modelne črpalke za transport nafte.

Študija primera
Študija primera: Ohišje odklopnika

V podjetju ETI so 3D tiskalnik uporabili pri razvoju ohišja odklopnika. Uporabili so tehnologijo PolyJet, ki z brizganjem tankih plasti omogoča izdelavo kosov s kompleksnimi oblikami, finimi podrobnostmi in gladkimi površinami.